diumenge, 28 d’octubre del 2012

Partida Le Havre a la marató

El Joan, Toni, Roger i jo vam atrevir-nos a fer un Le Havre.


És un joc del mateix autor que l'agricola (Uwe Rosenberg) situat a la posició 7 del ranking de la Boardgamegeek
És un joc amb una dificultat similar a l'agricola, alguns diuen que més complicat, i que ha copiat idees de grans jocs com el caylus, agricola i poder també l'alta tensión.

Vam estar 30-40 minuts preparant el joc i una mica abans de les 17h ja haviem iniciat la partida. Tot i ser un joc que no és fàcil i que cap dels integrants coneixia, tots se'n sortien molt bé i des del primer torn.

El Joan al llarg de la partida es va centrar en construir tot d'edificis que donessin molts punts. Alimentava als seus treballadors bàsicament amb peix.

El Toni va dedicar-se també a fer molts edificis, potser no tants com el Joan, i tenia un bon ramat de vaques que enviava al matadero per tenir així la tira de bistecs pels seus treballadors i pells per vendre. S'ha de dir que de menjar i recursos no li faltaven, però d'euros no és que en tingués massa.



L'Albert feia una mica de tot. Va construir el segon astillero amb el que va fer tres o quatre vaixells. Tenia un forn de pa que vaig visitar varies vegades i la seva estratègia era fer una mica de tot.

Jo vaig ser el que vaig tenir menys edificis. Tenia grans quantitats de blat que enviava al forn per alimentar als meus treballadors amb pa. Vaig construir força vaixells amb el meu astillero i m'ajudaven amb la teca i vaig intentar sense èxit fer un transatlàntic.



Portavem una hora de joc i a la taula del costat encara estaven preparant i discutint regles. Quina gent! Nosaltres en canvi estavem manegant la nostra economia i decidint quins edificis serien més atractius per tots.
Els edificis estrella van ser la fàbrica de carbó del joan, la coqueria i el matadero del Toni, el forn i astillero del joan i l'astillero meu. L'ajuntament tenia la fàbrica de totxanes molt interessant i també la fàbrica d'acer.

Cap al final de la partida l'Albert i el Toni van construir un transatlàntic i el tercer ningú va tenir prou recursos per fer-lo.



El final de la partida va ser molt igualat.
Primer el Toni amb uns 151 punts? (no recordo els punts exactes
En segon i tercer llocs empatats el Joan i jo amb uns 145-147 punts
Quart l'Albert amb 109?

Va ser una gran partida a un joc xulíssim que a tothom li va encantar. De fet jo és l'únic joc que  tinc puntuat amb un 10 al meu rànking personal de la BGG.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada