dimarts, 14 d’abril del 2009

Partida Alhambra, 4 d'Abril de 2009



Bones gamers. Aquest dissabte ha estat intens. Tant que hem fet dues partides en un dia. De 22 a 24h al Railroad Tycoon i després d'un petit descans hem jugat a l'Alhambra fins les 2.

És un joc molt senzill. Com ho pugui ser l'Aventureros al tren o el Carcassonne. Ideal per iniciar a nous potencials gamers. A més va guanyar el prestigiós premi Spiel des Jahres al 2004.




Hem jugat al joc bàsic amb la segona ampliació que inclou un nou tipus de moneda, els diamants, uns 10 personatges amb habilitats especials, campaments i ponts.





El joc es basa en anar construint la teva Alhambra. Per fer-ho al teu torn bàsicament tens 2 opcions, bé 3 opcions però la tercera no es fa gairebé mai:
1) agafar diners
2) gastar diners per comprar edificis

La gràcia està en que el preu dels edificis és aleatori, que hi ha 4 tipus diferents de moneda + el diamant, i que has de pagar l'import amb la moneda exacte que toqui.

Si pagues de més, no tens canvi, i si pagues el preu just tens un torn addicional!

Com a anècdotes de la partida l'Òscar va agafar un personatge, la Fàtima que podia fer 2 coses: donar-te 8 punts a la puntuació general o canviar-la per un altre personatge aleatori. Vaig optar per la segona opció i va sortir un personatge que no vaig utilitzar en tota la partida :(


Classificació a la partida: Gerard 96, Mònica 99, Òscar 123 i Anna 128

a favor:
  • Joc molt senzill ràpid d'introduir
  • Es pot jugar sense personatges, ponts i campaments per fer-lo encara més assequible
  • Duració curta. Normalment en poc més d'una hora n'hi ha prou

en contra:
  • Massa senzill
  • Tens massa poques opcions al teu torn. Moltes rondes et limites a agafar una moneda
Puntuació del joc 7.5


2 comentaris:

  1. Personalment a mi no em convenç massa. Estic d'acord en que es un joc que esta be per iniciar-se,pero a mi el Carcassonne i el Ticket to Ride em diverteixen força, en canvi l'Alhambra se m'acaba fent pesat.
    Jo el puntuo amb un 6.5

    ResponElimina
  2. Per mi dels jocs d'iniciació que parles:
    Alhambra 7.5
    Thurn and Taxis 7.5
    Ticket to ride Europa: 7.2
    Carcassone 6.5

    ResponElimina