dissabte, 4 de setembre del 2010

Pilares de la Tierra. 5 Setembre 2010

















El cap de setmana passat es va presentar el Jordi (el meu germà) a casa meva, i de manera inesperada ens va fer un regalet a l'Anna i a mi........un joc de taula......i concretament un el qual haviam parlat força cops...El Pilares de la Tierra.


El joc

Es tracta de un típic Eurogame de nivell mig. Resumint el que s'ha de fer és:
  • Primer: coloques treballados al boscs, gravera i cantera, per lograr respectivament Fusta, Sorra i pedra.Tambe simultaneament compres els Artesanos

  • Segon: Es coloquen els Maestros contructores al taulell: això serveix per tenir mes recursos i opcions a l'hora de fer punts: hi ha la zona de l'Obispo, del Rei, cartes de aventatge, mes artesans, el mercat, el metall......

  • Tercer: es fan els punts: es converteixen els recursos(fusta, pedra, sorra, i metall) per punts de victoria a traves de la feina dels Artesanos
La partida dura uns 120 minuts. Al final l'Anna es va imposar amb 49 punts, Gerard 48, Oscar 42, Jordi 38. La clau segurament van ser els Artesanos que convertien metall que l'Anna i jo vam lograr. Donaven molts punts.















Punts forts:
  • Components de qualitat: el taulell está molt ben acabat, les peces son de fusta, i el diseny de les cartes està currat

  • Down Time: baix, potser es para el joc una mica a l'ultima ronda, doncs s'ha de calcular bé com aprofitar al màxim les teves opcions. Però en general el joc flueix de manera ràpida.

  • Temàtica: Contrucció de la catedral logran recursos, posant treballadors, Mestros constructores....a part hi ha cartes d'aventatge, i cartes d'evento....tot molt ben lograt. Te una mica de tot lo tipic que ens agarda.

  • Atzar: baix, pero n'hi ha una mica: a l'hora de decidir l'ordre dels Maestros constructores, l¡ordre és a sorts. A mi m'agrada que un joc tingui un pel d'atzar, (5-10%) , fa que sigui més amè i divertit.

  • Equilibri: es dificil destacar-se. Per tant les puntuacions sempre estan força igualades.

Punts debils:
  • Es per 4 jugadors màxim. Potser es queda curt. I es que ultimament mols cops som 5. Amb l'ampliacio això pero es soluciona.
Puntuació:Es un joc divertit, nivell de dificultat mitjana, ben acabat....a mi m'ha agradat molt. De fet, un cop em vaig llegir les instruccions em pensava que seria un joc normalet, pero la realitat m'ha sorpres. Li poso un 8,5 de moment.

Hi haurà un adicte mes?L'objectiu de la trobada, era que amb l'excusa de probar el joc, aprofitavem per iniciar al Jordi. Fa temps que ens sent a parlat de lo viciant i xulo que és jugar a eurogames, pero mai s'acaba de decidir a fer el pas. Al ser ell un fan de'n Ken Follet, el joc era l'ideal per practicar el ritus d'iniciació. Al final de la partida ens va dir que s'ho havia passat bé i que li havia agradat......el temps dirà, però, si realment es converteix en gamer o no.



2 comentaris:

  1. Que tingueu sort! Jo provaré primer amb el "Un mundo sin fin", però quan hi hagi més diners compraré Los Pilares de la Tierra amb l'expansió, ja que a vegades som més de 4, també.

    ResponElimina
  2. Sobre el Mundo sin fin m'han comentat que es força diferent al Pilares. En el Boargamegeek el Mundo sin fin esta millor puntuat que el Pilares. Un amb un 7,41, l'altre un 7,37. En canvi la expansio del pilares esta molt ben puntuada, un 7,7 , cosa que el situaria dins els 20 primers del ranking.
    Salut

    ResponElimina